XVIII. Superbohaterstwo po polsku

1lDrodzy Czytelnicy,

Zdarzyło mi się już pisać o polskim superbohaterze, z którym wiązałam wielkie nadzieje. Powiem więcej – zachłysnęłam się. Niestety, mówiąc kolokwialnie, wszystko wzięło w łeb i moje rozczarowanie po ostatnich zeszytach Białego Orła nie zna granic. Nauczona doświadczeniem, nie będę (jeszcze) rozpływać się nad wspaniałością Lisa, choć mogłabym.

Gabriel Majewski, przebywając na emigracji w Wielkiej Brytanii, wchodzi w posiadanie niezwykłych mocy. Po powrocie do Ojczyzny, postanawia zrobić z nich użytek.

W debiutanckim zeszycie Lisa urzekła mnie polskość pozbawiona polaczkowatości. Komiksowa Warszawa jest dokładnie taka, jak w rzeczywistości, a bohaterowie mogliby być moimi znajomymi. Ich rozmowy o emigracji są realne do bólu, wiele podobnych sama przeprowadziłam z wyjeżdżającymi i wracającymi do kraju. Co najbardziej jednak przekonuje do Polski w Lisie to brak rozgoryczenia i żalu nad stanem rzeczy. Ot, Miś jaki jest każdy widzi i trzeba sobie z tym radzić.

trailery-komiksu-lis-_bw70183Klasyczny wątek nabycia nadludzkich umiejętności wpisuje się w głównonurtowe idee, co jednak w niczym nie ujmuje komiksowi. Bardziej ciekawi mnie co się dalej stanie z Gabrielem niż w jaki sposób nabył swoje moce. Warto jednak nadmienić, że należę do tej grupy nerdów, która wciąż czeka na uaktywnienie genu X lub napromieniowanie gamma. Jedyną wadą komiksu (czy raczej polskiego rynku komiksowego) jest brak wydania zbiorczego. Kiedy historia nabiera tempa – kończy się zeszyt, nad czym bardzo ubolewam.

Lis #1 jest bardzo dobry i ma ogromny potencjał. Niecierpliwie czekam na paczkę z komiksowym zamówieniem, w której znajdę kolejny zeszyt. Serdecznie gratuluję duetowi Stańczyk & Oleksów za wprowadzenie na rynek tak dobrego produktu i mam nadzieję, że dobra passa będzie Wam sprzyjać.

Czołem, Nerdy!

One thought on “XVIII. Superbohaterstwo po polsku

Skomentuj

