XXXIII. Rycerz na białym koniu

Deadpool-Romance-750x400Drodzy Czytelnicy,

14 lutego to dla wielu czas obdarowywania się słodkimi misiami i czekoladkami w kształcie serduszek. Wszystko to za sprawą marketingowców zza oceanu. W tym roku, ci sami specjaliści, postanowili sprzedać nam Deadpoola, zapakowanego w pudełko komedii romantycznej.

Deadpool-Official-Image-DrawingMuszę uczciwie przyznać, że kampania reklamowa Deadpoola to jedna z lepszych, jakie dotychczas widziałam. Być może to niemożliwe, ale mam cichą nadzieję, że na sali kinowej siedziała jakaś nieświadoma niczego kobieta, licząca na romantyczną historię, obejrzaną w towarzystwie lubego. Karma mnie dopadła, bo to ja zostałam zbita z tropu, gdyż Deadpool to naprawdę komedia romantyczna. Przemieniony w bestię książę, próbuje zmusić złego czarnoksiężnika do przywrócenia mu dawnej postaci. Wszystko po to, żeby jego Bella nie uciekła na jego widok. Ups… chyba pomyliłam bohaterów…

Miłość Wilsona i Vanessy to nie ckliwa historyjka o długich spojrzeniach, kwiatach i romantycznych podchodach. Choć dotyka dwóch zupełnie nierealnych i nieprawdopodobnych postaci, jest znacznie batdziej rzeczywista niż ta przedstawiona w przerażająco nudnych powieściach Danielle Steel. Pomiędzy dwójką bohaterów z pewnością brakuje zaufania, ale za to namiętności i uczucia jest pod dostatkiem.

Deadpool-11.jpgPoza „romantycznym” wątkiem (Szczęśliwego Dnia Kobiet!), Deadpool to przede wszystkim brawurowe kino akcji i szyderstwa. Na szczęście wszechobecne szyderstwo jest utrzymane na wysokim poziomie i nie bazuje tylko i wyłącznie na kloaczno-zbereźnym poczuciu humoru, czego bardzo się obawiałam. Należy to powiedzieć otwarcie – Deadpool to uczta dla nerda. Zaskakująca ilość easter-egg’ów i odwołań do uniwersum i Marvela i DC wprawi w wesołość nawet najbardziej zgryźliwego i sceptycznego widza (patrz: zwykle mnie).

Wszystkie zarzuty, jakie można filmowi postawić, wytyka sam Wilson w trakcie akcji. Jest zabawnie, jest strasznie, ale ponad wszystkim nie jest do bólu superbohatersko. W dobie serialowych Lodówek i bezludnych wysp odgrywających rolę więzień, rozwiązania Deadpoola wydają się nadwyraz logiczne i sensowne. Obraz Millera trywializuje konwencję filmów o superbohaterach w pełni korzystając z jej schematów. Dzięki temu można się w towarzystwie Deadpoola pośmiać, zrelaksować i naprawdę świetnie ubawić.

NErMbbYyEIKqvu_1_bChciałabym o filmie opowiedzieć więcej, ale każde dodatkowe zdanie grozi ogromnym spoilerem, więc nie pozostaje mi nic innego, jak zaprosić Was na seans. Naprawdę warto.

Czołem, Nerdozo!

Skomentuj

